-

Hårvårds-tips!

Har inte uppdaterat så mycket i kategorin "Beauty", Trodde att jag skulle skriva mycket om hår men jag har inte haft någon slav än som kan fota åt mig. Men vi börjar smått med hårvårds-tips, tummen upp! Säger först att jag inte är någon äkta professionell frisör och har allt rätt, men jag har läst om hår och hört från frisörer bland annat så jag vet vad jag gör. Det blir lite korta tips nu får jag bra response blir det längre inlägg om hår ^__^!

♥ När du fönar håret, Ha hårfönen minst 15 cm från ditt hår, har du hårfönen för nära kan det "steka" ditt hår, ni som brukar ha håret för nära vet nog redan hur det känns om man har hårfönen för nära.

♥ Gör inpackningar.
Hemmagjorda eller köpta, gör en gång i veckan eller gör det när det behövs! Detta gör att håret håller sig friskt längre och ger fukt. Hemmagjorda inpackningar är riktigt nice, har själv gjort det några gånger, vill ni veta mer är det bara och kommentera!

♥ Tvätta inte håret för ofta, Gör du det kan det lätt torka ut håret och det kan bli fettigt.

♥ Massera hårbotten,
i duschen eller innan duschen - eller skaffa er en huvudmassage. Detta hjälper hjärna & hårbotten och slappna av och inte stressa så mycket vilket kan leda till håravfall. Detta ökar också blodcirkulationen.

♥ Rör aldrig håret med smutsiga händer.
Rör inte ens håret överhuvudtaget (om det inte är nödvändigt förstås) håret borde få andas och inte bli pillad 24/7, detta kan också leda till fettigt hår.

Det var de punkterna som kom på i mitt huvud, Gör en part 2 eller något mer om jag kommer på fler grejer!
Trackback